עמוד בית  צור קשר  מפת אתר הפוך לדף הבית
חיפוש     
אודות קבוצת לוי יצחק פורום לוי יצחק מחירון בהנחה מילון מונחים נדל"ן התאם רכב לתקציבך Apartment Prices עתיקות

שאלה של מחיר Yamaha BW'S 125

  
  

כמה הייתם מוכנים לשלם בכדי לחזור לגיל 16? קטנוע גלגלי בלון ועיצוב חצוף זה כוס התה שלכם?

ובכן, במטרו הופחת משמעותית מחירו של ה-BW'S החדש. אנו טוענים שהדבר מצדיק חזרה לגיל הנ"ל ובחינת חוות דעת נוספת.

 

היכרות

נעים מאוד, ה- 125 BW'Sהינו ממשיכו של דגם ה-50 סמ"ק שביקר בישראל בשנת 1999. בעולם אגב הוא התחיל כעשור לפני כן, כאשר על העיצוב המקורי חתומה חברת MBK צרפת (גם ה-MBK ביקר כאן ב-1996 למשך שנתיים). הקטנוע עושה שימוש במנוע מוזרק בעל ארבעה שסתומים וגל-זיזים יחיד שעקרונו על פי היצרן הינו להציג אמינות ויעילות. הווה אומר ללא שימוש במערכת קירור מים אלה קירור אויר ספרטני עם מניפה גדולה מכוונת אל הצילינדר וללא פיק של הספק בטווח גבוה, אלה בעל רצועת מומנט ארוכה בעיקר, כאשר ההספק המלא עומד על מעל ל-9 כ"ס ב-7.5 אלף סל"ד וכמעט קג"מ שלם כבר ב-6 אלף סל"ד. במנוע בנפחו ועם מימדי הקטנוע, מדובר בציון סביר בהחלט. עיצובו מצליח להיות קשוח וחמוד בו זמנית, איך הוא עושה זאת? ובכן, הכנף הקדמית בשילוב הגרמושקות על הפרונט, עם צמיגי השבילים השמנמנים וצינורות השלדה החשופים ובשילוב הפנסים האבסטרקטיים יוצרים מראה קשוח וחצוף, בזכות מידות הקטנוע הקטנות התוצאה חמודה לגמרי.

 

בדרך לבית הספר

הימאהה הקטן בהגדרתו קטנוע נעורים. וככזה, הוא אמור למשוך את קהל הלקוחות הפוטנציאלי בדיוק איפה שצריך למשוך אותם. העיצוב עליו דיברנו, משלב גם "ווילי-בר". אם ננסה לבחון אותו, נגלה שערכת התאורה האחורית תפגע באספלט לפניו ולכן לא ננסה זאת. מה שכן, ה"ווילי-בר" מעיד על קטנוע סטאנט'ס וזה בהחלט ימשוך את הרוכב הצעיר. המושב נפתח מהסוויץ' ומזדקף עצמאית לפתיחה מלאה ועם גישה נוחה, זאת ללא שימוש במוט הידראולי כמו במושבי קטנועים אחרים אלה עם קפיץ על ציר פתיחת המושב. תחת המושב תאכלסו קסדה מלאה בנוחות רבה וללא צפיפות. גובה המושב מתנשא ל-780 מ"מ ורוכבים מתחת ל-1.60 מ' יתקשו לטעמנו להוריד רגל בעצירות. ובכל זאת, גובה המושב יוצר מרווח תנועה נוח בתוך הקטנוע, שכן עם הכידון הרחב, הישיבה הגבוהה ונדיבות המרווח לרגלי הרוכב, נוצר מצב של שליטה במתרחש מעבר לרגיל. הקטנוע נותן הרבה יותר חשק לרכב, מאשר צורך להגיע. אגב, עשו זאת בעיקר לבד, כי לא ממש מרווח לצמד רוכבים. 

 

אם כבר רכיבה...

אז כמה פרטים: צמיגי ה-KENDA המקוריים במידות 120/70 קדמי ו-130/70 אחורי על גלגלי ה-12" מספקים אחיזה מצוינת בתנאי אספלט נוראיים. קשה היה להכניעם ונקודה זו חייבת להיות מובהרת כבטיחותית מאוד. עם כל השעשוע ברכיבה על הצד, מדובר בפלוס אדיר. רק פס מעבר חציה בעל שכבות צבע רבות שהינו שמן ועבה הצליח להכניע את הגומי ועדיין לא להבהיל יתר על המידה. ובכל זאת הבהרה: רכבו מבלי לקבל זאת כתורה מסיני, שכן לא ראוי ביומכם הראשון על דו-גלגלי לבחון מצבי אחיזה גבוליים. המתלים המשולבים כאן בהחלט בנויים להתמודד עם תנאי אספלט משובשים. מתלים אלה הינם בסיסיים ולא ניתנים לכיוון, אפילו לא עומס הקפיץ האחורי. אם זה מתאים למשקלכם אז נחמד. אם לא, "זה מה יש". בלמי הקטנוע משלבים דיסק בחזית ותוף מאחור, התוף מעכיר את האווירה שכן עם כמה שהקטנוע קטן, הבלם האחורי פשוט לא חזק דיו. כאמור, המנוע מכוון לתת הספק שימושי בטווח הנמוך עד הבינוני בעיקרו. נסיעה בין הפרברים תגלה ש-90 קמ"ש הינם מהירות שיוט סבירה, אך ניסיון להאיץ מעבר לכך לא יניב הרבה תוצאות בטווח הזמן הקרוב. פרט לכך, לאורך כל התאוצה, גילינו שהוריאטור פשוט בסדר גמור.

  

 

 

  

לוח השעונים מציג את המינימום שניתן: מד-מהירות, מד-דלק וקילומטראז' ללא אופציית איפוס מרחק. צריכת הדלק שנמדדה במבחן הינה ליטר אחד לכל 32.4 ק"מ. עם מיכל דלק של שישה ליטרים מדובר בכמעט 200 ק"מ למיכל.

 
 

  

קטנו"ש? השתובבות שבילים

מי מבינכם שגילו באזור ה-16-18 שנים, וודאי לא מכיר את המושג העתיק יומין- קטנו"ש. מושג שנולד ב-1994 כשהגיע ארצה הטייפון 50 סמ"ק מבית פיאג'ו לעשות בית-ספר ליתר הקטנועים ולקחת לבית-ספר את יתר בני הנעורים הרכובים. בתרגום פשוט: קטנו"ש שווה "קטנוע שטח". אך בכדי לעשות עימו צדק, נשנה זאת ל"קטנוע שבילים". ברוח הרעיון יצאנו לטיול שבילים קצר על יד המושב ולצידי הכבישים. הקטנוע מגלה חוסן מבנה ולא מקרקש כלל. אחיזת צמיגי הבלון נשארת איתנה ופרט לנדנוד השלדה במהירויות גבוהות על השביל (ומעט מחוצה לו באספלט) הקטנוע ממש מאפשר רכיבת שבילים מהנה ביותר. לטעמנו מדובר בערך מוסף נהדר עבור קהל היעד אליו כוון הקטנוע בבסיס האם- ימאהה. כיוון שרוב צילומי הקטנועים מתרכזים לרוב בכביש, לקטנוע זה דווקא בחרנו את שטח המחייה שאליו לא נוכל להכניס את היתר. שכן הוא, קטנו"ש מעניין.

 

13,985 ₪ וסיכום אחד

כפי שטענתי תחילה, תג המחיר המופחת הוא זה שהביא אותי לתת חשיפה כאן לקטנוע הנ"ל. במחירו המקורי כפי שהוצג בתחילת השנה (כ-18.5 אלף ₪!), לא ניתן היה להחדיר לטעמנו את הקטנוע הכה מעניין אל קהל היעד, שכן אופנועי 125 סמ"ק נמצאים גם הם קרוב למחיר הזה. אך במחיר הנוכחי, התמורה פנטסטית. ישנם קטנועים רבים בסדר גודל מחיר זה. אך בעייתם היא שהם ספרטניים, אפרוריים ואינם צעירים כמו הימאהה BW'S המדובר. פה, בדיוק פה טמונה ההצלחה הפוטנציאלית של הקטנוע. המחיר המופחת, בשילוב האופי ולוגו היצרן. זוכרים את הימאהה סליידר 50 סמ"ק? כמה נחמד יהיה לראות אותו חוזר אלינו. ואם זה לא היה דפוס רשמי ומקצועי, הייתי מוסיף כאן סמיילי.

 

לתגובות: ofnoim@levi-itzhak.co.il

 

 
היה מעודכן! נדל"ן | רכב | אופנועים הצטרף לרשימת הדיוור
 
 
זכויות שמורות  © לוי יצחק 2008. נבנה ע"י כתום בניית אתרים