עמוד בית  צור קשר  מפת אתר הפוך לדף הבית
חיפוש     
אודות קבוצת לוי יצחק פורום לוי יצחק מחירון בהנחה מילון מונחים נדל"ן התאם רכב לתקציבך Apartment Prices עתיקות

מבחן דרכים: הוסקוורנה FE250

 

בחן: יוני רבן
כתב וצילם: גלעד בן-זקן

לפני שנה מותג הוסקוורנה החדש הושק כאן בישראל תחת כנפי עופר אבניר ומאז התרשמנו מספר פעמים לרכיבות קצרות באירועי עיתונאים מיוחדים, אך זוהי הפעם הראשונה שניגשנו למבחן דרכים מסודר על אחד הדגמים. הסיבה העיקרית לעניין הוא מנוע ה-250 ארבע פעימות החדש שהציגה KTM לכבוד 2014 והגיע גם להוסקוורנה כבר מהדגם הראשון שנחת כאן בשנה שעברה. מכיוון שעד כה לא יצאנו לחוות מנוע זה הגיע הזמן לעשות זאת על גבי האוכף של מותג הוסקוורנה.

בשנה שעברה ראינו את מותג הוסקוורנה מבוסס על הלוק של ההוסאברג הפורש בבגדי הוסקוורנה ול-2015 מקבל כל הליין עדכונים נוספים שביניהם פנס חזית חדש כולל את כנף המוטוקרוס של דגמי ה-FC וגרפיקה חדשה. פרט לכך האופנוע זהה ל-2014 באופן כללי כולל פרונט ה-4CS ומערכת הלינקים לבולם האחורי.

מנוע, הילוכים

צמד האותיות FE בהוסקוורנה מסמלות Four Enduro לעומת TE שזה Two Enduro ולכן ב-FE מדובר כמובן במנוע הארבע פעימות החדש של המותג. מנוע ה-250 הפורש של KTM היה מנוע טוב אין ספק, עשה הכל ביעילות, אך טענה שחזרה על עצמה מפי רוכבים רבים היא שהוא היה מעט משעמם. כעת מנוע ה-250 החדש מבוסס 350 מוקטן בנפחו, עם גל זיזים עילי כפול ושסתומים קלים במיוחד, יחד עם מערכת ניהול המנוע החדשה של קייהין וגופי מצערת 42 מ"מ מכוון העסק הישר לעבודת אנדורו. למנוע הנ"ל יש הרבה מאוד אוויר בסל"ד גבוה ובהחלט מורגש כאן ה-DNA של ה-350. המנוע פחות גמיש לעבודה בסל"ד נמוך אך מצליח בקלות להגיע לסל"ד בינוני וגבוה ובטווחים האלה הוא מספק עבודה רצינית וחזקה, הכוח יורד לקרקע באופן מושלם וגם באבק והחום המהביל של שרב חודש מאי שביקר אותנו האחיזה בטיפוסים הייתה מצוינת. יש לציין שקיבלנו את אופנוע המבחן עם מערכת פליטה מלאה של FMF ואולי היא זו שהפחיתה כוח מהסל"ד הנמוך לטובת האמצע ומעלה הלאה, אך סה"כ המנוע עובד עגול ויפה, מאוד מרגש ומזמין ואין ספק שלעומת ה-350 בחלק מהספשייל טסטים תהיו מהירים יותר דווקא על גבו של ה-250 הרייסרי הנ"ל לעומת ה-350 החזק בהרבה. יחס ההילוך השישי הוארך לטובת שיוט בשבילים מהירים בסל"ד אופטימאלי יותר.

שלדה, מתלים, בלמים

שלדת הכרום מוליבדן זהה לזו של 2014 מספקת גמישות וספיגה יחד עם בולם הלינקים האחורי ובתור חבילה לרוכב מגיע פידבק טוב מהגלגל האחורי. יש לציין שהצלחנו לשמוע חיכוך אחד בלינק שהשתפשף על סלע במהלך תמרון איטי על סלע שפיצי, ברכיבה מהירה בשבילים ובסינגלים מרגישים לחלוטין שהחלק האחורי שומר על קו הנסיעה טוב יותר לעומת מערכת נטולת לינק, אך יש לזה מחיר בדמות שפשוף מזדמן פה ושם. אם תחפצו ניתן להשיג בשוק מגן ללינק, אך לא מהפאוור-פרטס של הוסקוורנה. באשר ליחידת שלדת הזנב מפלסטיקה, זהו גלגול של זנב ההוסאברג אך עם שיפורים נוספים בהרכבה שעזרו לתאימות החלקים ולתיבת אויר יעילה יותר. התנועה מעמידה לישיבה נוחה, לרוכבים גבוהים תהיה תחושת צפיפות שתיפתר באמצעות כיוונים והתאמות כידון ורגליות. יש לציין שלבוחן שלנו הרגליות הרגישו מעט קטנות. ה-4CS שבחזית עובד פנטסטי, משרה ביטחון ומכין אותך למכשולים היטב עם ספיגה נהדרת. על חישוקי ה-DID השחורים מותקנים דיסקים פרפריים, 260 מ"מ בחזית עם קליפר ברמבו שתי בוכנות ומאחור 220 מ"מ בוכנה אחת שמוכרים כבר זמן רב, הבלמים הנ"ל עושים עבודתם נאמנה למשימות האנדורו וכנראה שנראה את הדגם הנ"ל עוד שנים רבות בהיצע.

 
  
 

לסיכום

ה-250 הנ"ל הוא רייסר בנשמה ועם זאת כייפי לסתם טיול. לטעמינו לצרכי מרוצים הוא עדיף על גדולים ממנו ולמרות שאינו מאיים יתר על המידה המנוע עצמו דורש עבודה נכונה יותר בשילוב המצערת והגיר, זאת לעומת אופנועים מתוצרת דומה עד 2013. מנגנון הלינקים האחורי נותן מענה למי שאוהב אותו, יש לו עדיפות בעקיבה אחר קו הנסיעה ובנוחות ברכיבה על השבילים, אך באנדורו צפוף תיתכן פגיעה בלינק אם לא נהיה זהירים בשונה מה-KTM נטול הלינק. מחירו 78,849 ₪ ברישוי צהוב. הוסקוורנה נמצאים בישראל תחת כנפי עופר אבניר כבר שנה וסה"כ הם עושים עבודה יפה מאוד, נושבת רוח "עשייה" חדשה מבית עופר אבניר ורואים את הנ"ל בדו"ח המכירות. שוק האנדורו גדל במעט ולבטח גדל אצל הוסקוורנה, אך נראה שלא כל הגדילה אצלם באה כתוצאה מהשמנת הענף, אלא בחלקה על חשבון בשר המתחרים החי. הדבר אומר תחרות בשטח על הלקוח, כלומר תחרות עליכם הקונים. לכם נשאר בעיקר ליהנות מההיצע והמצב הטוב שקיים בשוק האנדורו הישראלי.

  

 

 

 
 
זכויות שמורות  © לוי יצחק 2008. נבנה ע"י כתום בניית אתרים