עמוד בית  צור קשר  מפת אתר הפוך לדף הבית
חיפוש     
אודות קבוצת לוי יצחק פורום לוי יצחק מחירון בהנחה מילון מונחים נדל"ן התאם רכב לתקציבך Apartment Prices עתיקות
דוגמא לחישוב הפחתות התאם רכב לתקציבך סקר - סחירות מכוניות משומשות (סקר מודעות) סדרת כתבות בנושא רכב הזמנת מחירון מהארכיון כתבות רכב
טויוטה אוונסיס 2015 : שיא כל הזמנים הונדה S2000 אלפינה B5 קיה בלוס אנג'לס לנדרובר איווק קבריולט 2016 פנייר- סופר- קאר חדשה מאזדה CX-9 החדש בטיחות בדרכים: עלייה בתאונות הקטלניות חדשות מדובאי: 500 כ"ס על 950 קילוגרם לה קורבוזיר- אמנות צרפתית גרסאות עיצוב מאיימות ל C63 AMG פורשה מקאן GTS החדש בנטלי דיזל אופנת המיני בישראל סאאב תעזור לטורקיה לבנות רכב לאומי טסלה ומובילאיי מביאים: רכב סמי-אוטונומי תוספת בטיחותית לכבישי הארץ הדלק בארץ יקר פי 3 מארה"ב אבארט 500 אאודי Q3 אאודי S8 Opel Cascada אלפא מיטו 155 אלפא ג'ולייטה 170 אלפא רומיאו 159TBI ב.מ.וו מיני קופר S4 קאנטרימן ב.מ.וו M3 במבחן הדורות ב.מ.וו מיני קופר S4 קאנטרימן יגואר XJ 5.0 לקסוס IS250 קבריולט לקסוס LS460 למבורגיני גיארדו סופר ליגרה לנצ'יה דלתא טורבו 2010 מול אינטגרלה מזראטי גיבלי S מרצדס SLS מיני קופר S עם 5 דלתות 2015 סובארו WRX STI סקודה סופרב 3.6 פולקסוואגן פאסאט CC פורשה פאנמרה טורבו פורמולה רנו בישראל- דבר הנהג פורשה 911 טורבו 997 פיאט בראבו 1.4 טורבו פיאט 500C פולקסוואגן פאסאט CC שברולט קורבט Z06 - מכונית -על שחורה. רנו ספורט מגאן 265 קאפ סובארו BRZ סוזוקי ויטארה S 1.4 טורבו
סימני בטיחות החל מ 1/5/16 טור אישי - אקטואלי נוהל רישום וביטול רכב כרכב החכר (ליסינג) טבלת המרה לקודי דגם הערכת ירידת ערך - חינם !!! כל מה שרצית לדעת על קניה ומכירת רכב משומש טבלת המדדים לחודש מאי 2017 זכרון דברים - חוזה למכירת רכב חוק מכירת רכב משומש טופס גילוי נאות במכירת רכב משומש מילון מונחים - רכב רשימה של חב' ביטוח מן העיתונות פורום לוי יצחק

אלפא מיטו 155

אלפא מיטו 155 שנת 2010 & אלפא ספרינט 1.5 תלתן ירוק 1988 

 
מזמןמזמן לא היתה אלפא שכ"כ משכה אליה חזרה חובבי אלפא "רדומים".
המיטו החזירה לסמל"ת את הצבע ללחיים מוצר מבריק השואב סממנים
ממכונית על בשם אלפא 8C קומפיטיציונה שנחשפה עוד בג'נבה 2007 .
המיטו נחשפה כמעט שנה מאוחר יותר בג'נבה 2008 , והגיע לישראל לאחרונה .
60 
יחנמכרו כאן מתחילת השנה , פשוט כל הכבוד
סמל"ת עוברת בדיוק עכשיו מהפכה והמנכ"ל  החדש מר אורי להב
מכניס בה רוח גבית בשילוב  חזון ורודיחד עם ניר בן שלמה מנהל מותג אלפא
וצוות הניהול הרענןהמיטו מעבירה פלאשבקים מאותה אלפא-סוד מדהימה
 שכבשה כאן את השוק  מאמצע שנות השבעים עד ראשית שנות ה80'. 
עם עיצוב ספורטיבי דינמי ויפהפהביצועים טוביםותא נוסעים מעוצב

המיטו לעומת הסוד ששמה בישר את מוצאה הדרומי
מבשרת את האחדות בין שתי ערים צפוניות , 
מכאן שמה מילאנו טורינו Milano-Torino.
למרות כי המיטו המבוססת על הגרנדה פונטושלדתה כויילה מחדש
להתנהגות ספורטיבית התואמת את המנוע החדש והחזק בנפח 1.4 ליטר
מוגדש טורבו המפיק 155 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט בעל 23.5 קג"מ
ב – 3,000 סל"דהמעבירים את הכוח לכביש דרך גיר ידני בעל 6 הילוכים
ומשם לצמיגים במידות 195/55 הנעולים על ג'נט "16
(
אופציה לג'נט "18 בחבילת ספורט מאובזרת ) , 
כל אלה יאיצו את המיטו השוקלת 1145 ק"ג , מ 0-100 קמ"ש תוך 8 שניות
בדרך למהירות מרבית בת 215 קמ"ש לפי נתוני יצרן.

יצאנו לבדוקעד כמה המיטו מצליחה בישראלאיפה האלפיסטים ,
ומה יש למיטו לומר לנוועימתנו אותה עם אלפא ספרינט משנות ה80'. 

  

הסתיו מתדפק על דלתינו אך יום שמש נאה מקדם את פנינוהמיטו היפהפיה
צבועה בצבע מפתה כמו נערה בלונדינית עם שפתון אדום בולט שפשוט
אי-אפשר להתאפק ובא לך לנשק אותהבמקרה זה , צריך לנשק את
אנשי מחלקת העיצוב של אלפא רומיאוסממני ה 8C קומפיטיציונה הנטועים בה,
עושים את זה מצוייןוהפיסול המוצלח הצבוע בצבע אדום בולט הוא הדבר הראשון
שאתם רואיםדבר הגורם אפילו לאנשים שהם לא חסידיי אלפא להצביע לעברה
לא אגזים ואומר אפילו לחשוק בהחלקה הקדמי המשתפל כלפי מטה 
עם גריל אלפיסטי סקסיולצידו זוג פנסים אליפטיים יפהפיים
חמוקייה נראים תפוחים במקומות הנכוניםאם זה בבתי הגלגלים או "כתפיה". 
עיצוב הג'נטים "16 הקטנים הנועלים צמיגים במידות : 195/55 , לא היה לטעמי , 
כאן בהחלט כדאי לשדרגה ל חבילת הספורט (תוספת של 10,000 ש"ח
המגיעה עם ג'נטים "18 יפים הרבה יותר הנועלים גומי רחב ודביק יותר
במידות 215/40 . המשפרים את רמת הניהוג ,האחיזה , וכמובן ההנאה מהמיטו
מאחור נמצא את זוג הפנסים הכ"כ מזוהים עם ה 8C, פגושים עם דיפיוזר קל
ואגזוז כפול לועות בגרסת הספורט איזור הדיפיוזר מושחר וקרבי יותר,
ומעל החלון האחורי נמצא ספויילר בולט יותר . 
פנים 

  

פנים הרכב אוורירי וזורםקונסולה קדמית העשויה מחומרים איכותיים בשילוב
טקסטורה אדמונית דמויית קרבוןעם פתחי איוורור עגולים ומעוצביםהנשלטים
ע"י בקרת אקלים נוחה לתפעולומזגן מקפיאלוח שעונים גדול ומעוצב
הגה בעל שלוש חישורים עם סמל הצלב והנחשמה שמכניס מידה של יוקרה
בנוסף לעיצוב החיצונימוט הילוכים ידני בעל 6 מהירויותלצד מתג בחירת מצב נהיגה , 
לחיצה ארוכה כלפי מעלהתכניס את מערכות המיטו למצב דינמיק
שהוא הספורטיבי ביותר(מבין מצב N נורמל או E חסכונימושבים נוחים ואוחזים
עם מערכת הפעלה ידנית לקביעת תנוחה לגובה או להנמכת המושב לנוסע ולנהג
הכניסה לאחור נוחה עם קיפול של גב מושב נוסע/נהג,והזחת המושב כולו
לכיוון הקונסולה הקדמיתהראות החוצה סבירה מאחר והיא מוסתרת
ע”י קורות עבות מלפנים ובעיקר לאחור . מה שיוצר יותר מהצצה במראות הגדולות
בכדי לקבל מבט היקפי . מערכת הסטריאו אינטגרלית של בלאופונקט
בעלת 8 רמקולים מצליחה להנעים את השהייה בזמן שאני מאזין לשירי פסטיבל סן רמו.

גג הזכוכית הנפתח(תוספתמכניס הרבה אור לתא הנוסעיםאפשר לסגור את הווילון
ואפשר לפתוח את הגג בשתי מצבים לחיצה אחת תקפיץ את החלון טיפל'ה למעלה
ולחיצה ארוכה תפתח את הגג לגמריתא מטען בגודל סביר בנפח 270 ליטר
חבל שאין ידית פתיחה מתא הנוסעיםלחיצה על הסמל מאחור יפתח את תא המטען
פעולת הטענת מטען כדוגמת תיקי נסיעה לחו"ל יופרע ע"י שפת הטענה גבוהה ולא נוחה
עוד מתג שחסר הוא לחצן פתיחת דלת תדלוק , לאחר שפתחת ידנית את הדלת
המסתירה את הפקק עליך להוציא את המפתח מהסוויץ' , ולהחדירו לחריץ לפתוח את
פקק התדלוק עם אותו המפתחבשיטה שעליך לתפוס את הפקק ביד אחת כקונטרה
ולסובב את המפתח שמאלה לפתיחהאני מקבל לידיי את המפתח המעוצב כמו
הלב של אלפא עם סמל הצלב והנחש

לחיצה בשלט , מושיט יד לידית המוכספתופותח את הדלתנכנס לתא הנוסעים היפהפה , 
חבל שלא השכילו לשלב כאן שטיחים אדומים מקיר לקיר
הגה העור נעים למגע ומעוצב בטוב טעם איטלקיעם מתגי תפעול למערכת השמע והרדיו
לוח שעונים גדולים וברורים ואפשרות לכוון את ההגה לראותם טוב יותר.
אך כבר ניתקלתי בעוד בעיה כשרציתי לחגורמיקום חגורת הבטיחות רחוק וגורם לך
לבצע תנועה אקרובטית לא רצונית בכדי לחגור את עצמךדבר שאפשר למנוע רק אם אתה
מצרף נוסעים מאחורשיעזרו לך בהגשת חגורת הבטיחות
הבליסימה בתנועה 

  

הקשת קודהחדרת מפתח לחריץסיבוב ימינה והמנוע ניעור לחיים . 
הידיעה כי האדמונית מוגדשת טורבו עושה מסאגקטן לאגו... ולא רק זה
העוברים ושבים שוב מביטים לעברהיחד עם חיוך.
אמרנו כשהקמנו את המגזין כי אנו מחפשים מכוניות שיעלו לכם חיוך
בו ברגע שאתם ניגשים אליהוהמיטו היא מכונית כזאת
בצג לוח המחוונים אני צופה באילוסטרציה של פני המיטו מתקדמת לעברי
בשילוב מחטי השעונים האדומים המקיפיםמיד את זוג הסקאלות(סל"ד/מהירות
וחוזרות למקומן . (בכיבוי נראה באילוסטרציה את ישבנה של המיטו הולך ונעלם). 

אני מעביר את המתג ליד מוט ההילוכים למצב דינמיק ע"י לחיצה ארוכה
עד שנדלקת נורית כתומה לצד המפסקוכיתוב בצג לוח המחוונים
שאנו במצב דינמיק ע"י האות d . שילוב לראשוןהורדת בלם היד
המצופה עורשחרור קלאץויצאנו לדרךבתנועה העירונית של
צהריי יום שישי תל-אביבימתגלה המיטו(כמעט וכתבתי סוד)
כנוחה במיוחד ביחס לסופר מיני ספורטיביתירדתי לאיילון צפון , 
והתחלתי לתת בגזהיא מאיצה מצויין בכל הילוך שתבחרו
ראשון, 6,000 סל"דשני אותו הסל"דשלישי,...רביעיהגיר הטמפרמנטי
בעל 6 יחסי העברה קצרים גורם למיטו להיות כמה שיותר אל מעבר
ל 3.000 סל"ד . עברנו מזמן את שלושת הספרות עמוק בסקאלה
בואכה הילוך חמישי בדרך לשישיהתנועה התזזיתית של המיטו מגלה לנו
מכונית זריזה במיוחדעם הגה מהיר , כך שקל מאוד "לזגזגאיתה
ולשעוט לעבר האופקכאן היא באמת מזכירה אלפא אמיתית.
(
אך איפה צליל היניקה של הקרבורטורים הכפולים ? )
היא פשוט עושה זאת בחלקות הנדרשת ממכונית מודרנית טובה

התכנון הוא להצטרף היום למפגש אלפא ועד לשעת המפגש , 
לשוטט באיזור גוש דןניכר כי היא הופכת מיד לאחת מהחבר'ה
בנסיעה ,וכמעט בכל האטה או עצירהמביטים בהשואלים למחיר
חלקם מופתעים למשמע המחיר הזול יחסית (155,000 ש”ח), 
כך שהיא כבר נכנסת לאופציית הרכישה בסל הקניות של
מעמד הביניים הגבוהה .בשעה המיועדת אני בדרך אל מפגש 
מועדון אלפא רומיאו הישראלי


מועדון אלפא רומיאו הוקם בשנת 2002, ומאגד סביבו את חובבי המותג הרציניים ביותר
המונה כ 400 איש פעילים . שם אפשר למצוא אוזן קשבת ומידע בלתי נדלה על
כל אלפא חדישה או קלאסיתוכמו כל מועדון חברים המכבד את עצמו
גם כאן המפגשים מתקיימים מידי יום שישי (רחוב גלגלי הפלדה ליד קפה מצדה בהרצליה פיתוח) .
אני הגעתי מבעוד מועד עם המיטוכבר הרגשתי כמו בבית לבבי וחם בזמן שאל המפגש זורמים
בזו אחר זו אלפות יפהפיות חדשות וגם קלאסיותוכולם עם חיוך . 
המועדון מקיים בנוסף למפגשים , טיולים מגובשיםוחשוב מזה זוכים ליד מושטת וחמה
מצד סמל"ת יבואנית אלפא רומיאו לישראלכך שאם את/ה בעל/ת אלפא
או בדיוק עכשיו רכשת אחתמומלץ להרשם ולהיות חבר מועדון
בכלל האווירה טובה ומחזה המכוניות היפות ממכראת הקשר עד ליום המפגש השבועי ,
אפשר לעשות דרך אתר מועדון אלפא רומיאו בישראל בו קיים פורום פעיל

לאחר המפגששמתי את פעמיי צפונההכבישים למרות ערב החג (ראש השנה),
היו "ריקיםיחסיתוהדרך לצפון היתה פנויהכך שהיתה באפשרותי היכולת
לשייט בהילוכים גבוהים ולהינות ממגדש הטורבו שדוחף אותנו קדימה
באופן נמרץ כך שהספקתי גם להגיע הביתהלהחנות את המיטו בחניה המקורה
השמורה שלילהתקלחלהתלבשולרוץ לבית הכנסת. 
ספרינט 
 
למחרת מוקדם בבוקר קבעתי להיפגש עם יחיעםשהרים את הכפפה ומאהבתו לאליפות
הגיע למבחן עם אלפא ספרינט תלתן ירוק מבציר 88', מקורית לחלוטיןבעלת מנוע בוקסר
בנפח 1.5 ליטר המפיק 105 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט 13.6 קג"מ ב 4,000 סל"ד
בשילוב גיר ידני 5 הילוכים אהבתי למכוניות שנות ה-80', החסירה בי פעימה במפגש עם הספרינט
המעלה בי זיכרונות נוגים על כמה שהיא הייתה נחשקת במהלך אותן שנים
ומחזירה אותי לאותו סיפור טראגי של שוער מכבי חיפה אבי רן ז"ל חובב נהיגה בכלל ואלפא בפרט,
שהייתה בבעלותו ספרינט שחורה איתה נהג לפזז בכבישיי חיפהאבי רן נהרג בזמן שרכב על
אופנוע ים בכנרתומותו גרם באותם ימים לזעזוע במדינהדר"א הספרינט שנותרה בודדה בחניה
נמעכה זמן קצר אח"כ ע"י משאית שאיבדה את הבלמים בירידהלאחר שהתפעלתי מהספרינטהגיע הזמן להכניס את המיטו לכושר ולבחון את קרביה. 
ביצועים 

נכנסנו למכוניות ויצאנו לכבישים הנכונים המטובלים בסיבובים/עיקולים המוכרים לנו היטב
סיבוב רודף סיבוב והמיטו מצליחה להעלות חיוך רחב על פניי ,ולפנות בחדות המורגשת
היטב בהגה המצליח להעביר לידייך את התחושות עד כדי כך שאתה מרגיש אפילו את
זנבה המקשקש תודות לדיפרנציאל מוגבל החלקה המצליח להדביק אותה אל האספאלט
אך יחד עם זאת משחרר לה חבל לדילוג קל הצידהובנהיגה אגרסיבית להוציאה
להיגוי יתר נשלט וראוותני , להזכירכם מדובר בהנעה קדמית שאפשר לקבוע כבר עכשיו , 
שהיא אחת המהנות בעת האחרונה .חבל שלא קיימת אפשרות לנתק את בקרת האחיזה
מה שהיה מוסיף פלפל לכל הענייןההילוכים מסונכרים היטב ומשאירים אותה בטווח
המומנט שבין 3,000-6000 סל"דבעיה קלה מורגשת בעת מעיכת הדוושה בהילוך שני
דבר היוצר השהייה מביכה וארוכה יחסית עד שהטורבו מגיע ב4,500 סל"ד
ומוציא אותך מהפלונטרהצמיגים 195/55/16 מנסים לעקוב אחר השילדה וההגה
ונלחמים אחר כל פיסת אספאלט לאחיזה טובה עוד יותרדבר שהיה כאמור קל הרבה יותר
לו רכב המבחן צוייד בחבילת הספורט עם צמיגים רחבים יותר 215/40/18 שהיו משפרים
את האחיזה באופן ניכרתודות לשילוב d דינמיק , היא מקשיחה את פעולת ההגה
ואת מתליה שעושים עבודה טובה בעיקולים חדים , ומצליחה להעביר לך את תחושת
תת ההיגוי ולתקן כמה שיותר מוקדםכך גם הבלמים שלא איבדו מנשיכתם לאורך
כל המבחןוזוכים למלוא השבחיםעם לחיצה על הבלמים תקבלו בלימה חזקה יחסית
שתאפשר לכם להגיע לעיקול כמה שיותר מהרולבלום ממש לפני הכניסה אליו
עם הפניית הגה המעבירה לכפות ידייך רגישות גבוהה יחסית להגה מתוגבר חשמלית , 
מגדש הטורבו יחד עם ההילוך השלישי המורה כעת 5,000 סל"ד יוציא אתכם בשליפת דחף
מהסיבוב לעבר העיקול , שינוי זווית המרכב ותת היגוי יחד עם תיקון קל
והיא תפנה באופן שישאיר אתכם עם מבט מופתע לטובה אני חושב שגלגל אחורי ימני היה קצת באוויר

מבט במראה המרכזית מגלה לנו את הספרינט ויחיעם מאחור ואני משוכנע כי
יחיעם נהנה עכשיו מכל רגעוזה בהחלט ניכר על פניו המחייכים אליי ממש בזמן
שהוא עוקף אותי עם הספרינט שלו , הצליל בשילוב הגרגור החלוד ויניקת האוויר
אל זוג הקרבורטורים הכפולים גורמים לי להנמס , היא פשוט מכונית נשמה מענגת
גם בצליל ובצורתה היפה שעושה לה טוב עם השניםלמרות כי כוחה לא עומד לה
מול המיטו החזקה והמודרניתהמצויידת בטכנולוגיה של האלף השלישי
לעומת הטכנולוגיה של המאה ה-20. שם לא היו בקרות והצלילים איפיינו את
השוני בין רכב אחר למשנהוהיא פשוט עושה לי את זהלמרות שאני יושב כעת
מאחורי הגה המיטואני מתבונן בספרינט ומפליג במחשבה לימים אחרים
פשוטים יותר והשאלה מי יותר מהנה לנהיגה קשה כאן כפליים.מאחר
ואלפיסטים אמיתיים יודעים את נשמת הקרבורטורים(תרתי משמע), 

כל שיהוקאו הילוך , מעלה בהם חיבור ישיר לוריד הרכבכך שהם יודעים
בדיוק כירורגי לאן לגשת בכדי לטפל בבעיהדר"א הם לא קוראים לזה בעיה
הם קוראים לזה זוגיותאם מישהו אחר ינהג בההיא תתנהג באופן שונה
מכפי שהיא עם בעליהלא כל אחד יכול לנהוג באלפא קלאסית
אתה צריך שיהיה לך את החיבורמה שככל הנראה אבד קצת בעידן האלפא המודרנית
.
כפי שהספרינט היא עיצוב סקסי בגוף של סודכך המיטו היא ספורטיבית הבנויה ע"ב
גרנדה פונטו (אברט). 

בזמן הצילומים אפשר באמת להרגיש בהבדל הצורניהמיטו לעומת הספרינט
נראית כמו מיניוואןוהספרינט דומה לחץ תזזיתיוהיא בהחלט כזאת
היא פונה לפי פקודת ההגה בקלות , ואתה מרגיש ממש דרך גלגל ההגה
את פעולת מוט ההגה המעביר את מומנט הסיבוב לגלגל ,
בנהיגה בה אתה מרגיש שאתה חלק ממנהאתה פשוט מרגיש חי. ,
תיקוני ההגה מהירים יותר ככל שהמהירות עולההבלימות מוקדמות יותר
בכניסה לעיקולים חדיםאם כי האחיזה טובה תודות לצמיגים במידות:
185/60/14 
על ג'נטים יפהפייםלמי מאיתנו שגדל ונהג במכוניות האלה
במהלך שנות ה80', ההחלטה ודאי מחולקת לשתיים והבחירה מורכבת יותר
כך שלספרינט תמיד יהיה מקום חם בלבוהמיטו טורבו היא אחת מאותם
חיבורים מודרניים יותר לתקופה ההיא. 
דלק

  

במשך המבחן בנהיגה ספורטיבית מחשב הדרך הורה על 8.5 ק"מ/ליטר , 
נתוני היצרן מורים על 12.3 ק"מ/ליטרשזהו התחום הריאלי יותר
בנהיגה משולבת
בטיחות : המיטו מצוידת ב 8 כריות אוויר , בקרת אחיזהו-ABS,
וזכתה ב 5 כוכבי בטיחות במבחני ריסוק של איגוד ENCAP
 
סיכום 
לאחר שנהגתי בה למעלה מ 1700 ק"מ במשך ארבעה ימים , אפשר לסכם ולומר
כי המיטו היא מכונית שקונים מהלבומה שמעצים את הרגש הוא ה DNA 
של האלפא 8C קומפיטיציונה שכאילו התכווצה לפרופורציות של HOT HATCH . 
אך במקרה זה לעיצובה של המיטו יש קבלות
היא מהנה לנהיגה,חזקה,בעלת הגה חד , נוחהחסכונית יחסיתומצליחה לשלב
רעננות במחיר טוב לעומת מתחרותיהכך שלאלפא יש כעת קלף מנצח
בקטגורית הסופר מיני החמותולאלפיסטים יש מקום חם לחזור אליו

נתונים -אלפא מיטו 155


מנוע: 1,368 סמ"ק בתצורת 4 צילינדרים ,16 שסתומים מוגדש טורבו
הספק: 155 כ"ס ב- 5,500 סל"ד
מומנט: 23.6 ב- 3,000 סל"ד
גיר ידני 6 הילוכים 
צמיגים: 195/55/16 (חבילת ספורט 215/40/18 ) 
משקל: 1,145 ק"ג 
תא מטען: 270 ליטר 
מיכל דלק: 45 ליטר


ביצועים   

0-100
קמ"ש : 8 שניות 
מהירות מרבית: 215 קמ"ש 

תצרוכת דלק: 12.5 ק"מ/ליטר

בקרות: ABS ESP, 
מבחן ריסוק : 5 כוכבים ENCAP. 
קבוצת מס : מיטו סטנדרטקבוצת רישוי 4 . מיטו בחבילת ספורט קבוצת רישוי 5 
 
 
כתב: אילן פייביש
צילום: עידן שוחט 
 
 
זכויות שמורות  © לוי יצחק 2008. נבנה ע"י כתום בניית אתרים