עמוד בית  צור קשר  מפת אתר הפוך לדף הבית
חיפוש     
אודות קבוצת לוי יצחק פורום לוי יצחק מחירון בהנחה מילון מונחים נדל"ן התאם רכב לתקציבך Apartment Prices עתיקות

גלגול נוסף

 
 
הוסקוורנה עוברת ידיים, מה משמעות הדבר על הדגמים החדשים? ומהי משמעות הדבר על השיווק? 

כתב: גלעד בן-זקן
צילום: יצרן

בזמן המוגבל שבין רכישתה של KTM את הוסקוורנה וההיתכנות לחשיפת דגמי 2014 באוקטובר, לא היה סביר שהיצרן יצליח לחשוף דגמים חדשים לחלוטין. מכיוון שהמנועים לא נרכשו במסגרת העסקה (המנועים לאחרונה נמכרו לגאס-גאס הספרדית) ולמעשה הרכישה הינה רק של שם המותג. לכן הוחלט להלביש על דגמי הוסאברג את מדי הוסקוורנה, כולל שלדת הזנב מפלסטיק קשיח לעומת הזנב הרגיל ב-KTM וכולל מערכת לינקים תחת בולם הזרוע האחורית לכל הדגמים של הוסקוורנה. פרט למנוע ה-200 סמ"ק שלKTM , הוסקוורנה קיבלו את כל מנועי KTM בתצורות שתיים וארבע פעימות. וכך נעמדים להם שבעה דגמי אנדורו חדשים (וגם שישה מוטוקרוסים).

מה ניתן לספר על הוסקוורנה 2014?

מאז 1995 הוסאברג היוותה את מותג העלית של KTM, הלקסוס של טויוטה לדוגמה, עליהם יושמה טכנולוגיה חדישה. אך בשנתיים האחרונות הוסאברג התאחדה עם KTM מבחינת מנועים כאשר ההבדל היה בשלדת הזנב, בפרונט ה-4CS של דגמי הסיקסדייז ובקוסמטיקה. בקונצרן הוחלט להרדים את הוסאברג בשלב זה כאשר בתורה לוקחת הוסקוורנה את המקום של הוסאברג כדגמי העלית היוקרתיים יותר. הוסקוורנה קיבלה מנגנון לינקים חדש לזרוע האחורית על פני ה-PDS של KTM ועם חזית ה-4CS מבית WP מערכת המתלים אמורה להיות משובחת מאוד. מכיוון שפלסטיק הוא חומר העתיד, ולאחר סיבוב פיתוחים אחרון בהוסאברג הגיעו לתרכובת "פוליאמיד" חזקה מאוד שמשמשת את שלדת הזנב ליצירת אופנועים קלים יותר. בהוסקוורנה זונחים את הקוסמטיקה של ימי BMW עם הגרפיקה של אדום ולבן וזו מתחלפת בחזרה לצבעים הישנים והמקוריים של הוסקוורנה עם כחול לבן וצהוב.

מה צופן העתיד

מכיוון שלא היה די זמן להציג את דגמי 2014 כאמור בשלב זה הוצגו הדגמים כפי שהם, (הוסאברג עם מתלה לינקייג' אחורי וגרפיקה חדשה). בטוח שמדובר באופנועים טובים מכיוון שמדובר ב-KTM בתחפושת יוקרתית הרי, אך בעתיד בהוסקוורנה מתכננים לחזור לתכנון נפרד וייחודי לעומת KTM. בשונה מ-KTM והוסאברג היצרן לא מסכים שהוסקוורנה ישבו באותו אולם תצוגה יחד עם KTM על מנת להבדיל אותם. בתחילת החודש נודע על כך שעופר אבניר תהיה המשווקת הישראלית של הוסקוורנה. לחברת עופר אבניר ניתנה כאן הזדמנות פז להיכנס לענף אופנועי האנדורו, ענף ממנו נעדרו קודם לכן עקב אי התאמת הכלים מהיצרנים הקיימים בארסנל היבוא של החברה.

לשון ההודעה לעיתונות:

"המותג הדו-גלגלי הוסקוורנה חוזר לישראל. חברת "עופר אבניר", יבואנית מותגי סוזוקי, קונצרן פיאג'ו, וקימקו, גאה להכריז כי בשבועות הקרובים יחודש היבוא של אופנועי הוסקוורנה לישראל. מעופר אבניר נמסר כי הסכם היבוא נחתם בימים האחרונים וכעת בוחנים בחברה את הדגמים השונים, על מנת להציג פורטפוליו שלם ואטרקטיבי לרוכב הישראלי.

המותג הוסקוורנה נוסד בסוף המאה ה-19 בשוודיה וייצר בראשית דרכו אופניים. האופנועים הראשונים יצאו ממפעלי החברה ב 1903, והיו מיועדים בעיקר לצבא השוודי ותחרויות ספורטיביות. הקפיצה הגדולה של המותג אירעה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, כאשר הפכה למותג האופנועים השוודי הגדול ביותר, והשתתפה במרוצי הגרנד פרי עם אופנועים בנפח 350 ו 500 סמ"ק. בשנות ה- 60 וה – 70 של המאה הקודמת, בזכות מנועי השתי פעימות המודרניים שהציגה, הפכה הוסקוורנה לכוח דומיננטי בענף מרוצי השטח. אופנועי הוסקוורנה זכו ב-14 אליפויות מוטוקרוס עולמיות בקטגוריות ה-125, 250, ו-500 סמ"ק, לצד 24 אליפויות אנדורו עולמיות ו-11 ניצחונות במרוצי הבאחה 1000.

בשנת 2007  נמכרה הוסקוורנה לקונצרן ב.מ.וו, ובתחילת שנת 2013, נמכרה החברה שוב לקונצרן ק.ט.מ האוסטרי. כתוצאה ממהלך זה, הציגה הוסקוורנה פורטפוליו חדש של דגמי מוטוקרוס ואנדורו.

קובי גילון, סמנכ"ל שיווק ומכירות: "ענף השטח (אנדורו), דו שימושי, והספורט המוטורי הישראלי מתקדם ומתפתח ואנו מתחילים לזהות מגמות וטרנדים ייחודיים לישראל. לאופנועי הוסקוורנה יש פוטנציאל להפוך ללהיט עקב התאמתם לקהל הישראלי ודרישותיו. אנו שמחים מאוד על ההזדמנות שניתנה לנו לחדש את ייבוא המותג ולהציג פורטפוליו דגמים מתקדם ואטרקטיבי. בימים הקרובים נבחן את דגמי החברה ונחליט אילו דגמים יגיעו לישראל."

 
 
מנגנון לינקים לבום האחורי כמו בדגמי ה XC של KTM שלא נמכרים בישראל 
 
 
זכויות שמורות  © לוי יצחק 2008. נבנה ע"י כתום בניית אתרים