עמוד בית  צור קשר  מפת אתר הפוך לדף הבית
חיפוש     
אודות קבוצת לוי יצחק פורום לוי יצחק מחירון בהנחה מילון מונחים נדל"ן התאם רכב לתקציבך Apartment Prices עתיקות

SHERCO 2014

כתב: גלעד בן-זקן
צילום: אבי בקשט
  

 

שרקו הוא יצרן אופנועים צרפתי בעיקרו, אך נחשב כמשולב צרפתי-ספרדי שלמרות שעיקר התמחותם נמצאת בטריאל, הם ידועים מאוד לחיוב באופנועי האנדורו. החברה הוקמה ב-1998 וכיום יש לה שני מפעלים, אחד בספרד ליד ברצלונה שעיסוקו באופנועי הטריאל של החברה והשני בנימס שבצרפת, ששם מיוצרים אופנועי האנדורו. השלדה בשני הדגמים הנוכחיים היא השלדה השנייה של שרקו. הראשונה שרדה מ-1999 ועד 2006 ומאז זו השלדה הזו. מנועי הארבע פעימות הנוכחיים קיימים מאז 2011 ולעומת דגם המנוע הקודם מנוע זה נחשב לאמין מאוד. שרקו הצרפתית כמו TM האיטלקית מפתחים את המנועים והשלדות שלהם בעצמם ולהגיע לרמות שכאלה בווליום הקטן הזה זה דבר מרשים שמראה מאוד על רצינות. בדגם הארבע פעימות הוחלפה ל-2014 מערכת הזרקת הדלק וכעת במקום מינרלי האיטלקית ישנה הזרקה חדשה מפיתוח Syenrject הצרפתית. דגם השתי פעימות הוא דגם "כל חדש" מבחינת המנוע ל-2014 ושני האופנועים מצוידים בשתי מפות הזרקה. הדגמים המגיעים ארצה הם דגמי ה-R בלבד, כלומר Racing כאשר ההבדל היחיד מול הדגם נטול ה-R נמצא במיתלים. WP ברייסינג וזקס ברגיל. עקב מחיר כמעט דומה, הוחלט להביא ארצה אך ורק את דגמי ה-R.  

SE250i: המכונה הזאת הרוויחה ישירות משיעורים שנלמדו במרוצים. השינוי העיקרי הוא במהלך הבוכנה והקוטר שלה. יש 2 מטרות לשינוי: סחיטת יותר כוח מהמנוע והגדלת הפעימות לייצור יותר אחיזה. לדגם החדש יש גל ארכובה קל יותר, קוטר הבוכנה הוא עכשיו 76 מ"מ, ראש המנוע שונה למען ביצועים טובים יותר בסל"ד נמוך, מהירות המנוע המקסימאלית הועלתה ל-13,500 סל"ד, יחס הדחיסה עלה ל-13.2:1 ומפת ההצתה שופרה. הסטרטר החשמלי מוקם מתחת למנוע להפחתת מרכז הכובד והקיק הרגלי ננטש (לא זכור לי כרגע דו"פ מקצועי נוסף שוויתר על הקיק). האופנוע מורכב ממיטב הרכיבים וללא פשרות, מערכת חשמל של קוקוסן (Kokusan), קרבורטור קייהין, שסתום עלים V-Force, פילטר אוויר Twin Air, זרועות מזלג מאלומיניום וכו'. האופנועים צוידו במיכל דלק גדול (9.5 ליטר) שממוקם בתוך השלדה, המיקום ובניית השלדה נהנו מהניסיון העשיר על דגמי ה-4 פעימות ששם מיכל הדלק קטן בליטר אחד עקב גודל ראש המנוע לעומת מנוע הדו"פ.  
 

 

SE-F300iR: הדגם הזה קיבל עדכונים וחידושים משמעותיים ב2013, אותה מגמה ממשיכה איתנו ל-2014 עם מערכת הזרקה מתקדמת חדשה - Syenrject ששרקו מתגאה בה. המערכת היא תוצאה של לא פחות מ-30 חודשי פיתוח. זאת מערכת מאוד מתוחכמת, מנוסה ומוכחת הכוללת מנוע חד יותר לניהול סל"ד סרק ובלימת מנוע, חיישן לחץ שממקום בגוף המצערת שמנהל את התערובת (אוויר-דלק) ומפצה על התנאים המשתנים בפילטר אוויר. המערכת מסוגלת לעדכן את מפות ההצתה דרך מערכת שרקו באינטרנט. המשתמש ייהנה מ-3 דברים מרכזיים במערכת: ניהול טוב יותר של הדלק, תגובת מצערת משופרת במהירות נמוכה וניהול טוב יותר של בלימת המנוע. ראש המנוע החדש מצויד בשסתומי יניקה מפלדה בקוטר 30 מ"מ (במקום 29 מ"מ). מזרק גדול יותר בקוטר ומהירות מקסימאלית גבוהה יותר של המנוע שמגיע ל-13,000 סל"ד. הבולם אחורי בעל סטאפ חדש לשיפור הנוחות בבלימה על תוואי משובש.

250 ו-300 ברכיבת התרשמות

נתחיל בהתנצלות: זה היה אמור להיות מבחן מקיף, אך היבואן סרב לאפשר לנו לרכב באזור סלעי כמו יער מצר מחשש לביטחון האופנועים, שזו מהות ולב ליבם של אופנועי האנדורו. לכן קשה לקרוא לזה רכיבת מבחן ממצה ולכן נשאיר זאת בתחומי רכיבת ההתרשמות בלבד. תחילה נציין שהאופנועים נראים טוב מאוד, אך חבל שב-2014 עדיין שמים מדבקות גרפיקה עדינות על פני הזרקה לכנפונים, שכן באופנועי ההדגמה החדשים לחלוטין, מדבקות הגרפיקה החלו לנשור כתוצאה משפשוף בברכי הרוכבים. למי שמורגל מאופנועי KTM מרגישים ששרקו באמת שמו את הכוונת על הצד האוסטרי של המפה, מכיוון שקיים דמיון רב וישיבה על הכלי מרגישה בבית הזה. הפרונט של דגם ה-R הוא לא משהו מיוחד, אלה דגם ה-WP הסטנדרטי של KTM מ-2010. בשונה מ-KTM מאחור קיימת מערכת לינקים המחברת בין הזרוע האחורית לבין הבולם. הדבר מורגש לטובה ביכולת עקבת זנב האופנוע אחר הדרך שהפרונט חורץ בספיישלים. הדבר המורגש ביותר לטובה בשני האופנועים היא שכאילו לראשונה באמת ניתן לומר שיש הבדל מהותי בין שתי מפות ההצתה שאיתן מגיע כל אחד מהאופנועים.

דגם הדו"פ לדוגמא בספיישלים הצפופים מאפשר שימוש במלוא חופן הסוסים של מנוע הדו"פ 250 סמ"ק ללא חשש, אך עם מעבר למפה החזקה מתקבל אופנוע אחר, משהו חד ביותר שיורה את הפרונט החוצה מפניות. מפה זו מצוינת לרכיבה בדיונות או בשבילים הפתוחים והאופנוע מרגיש מחובר מאוד. עבורי החיבור היה מיידי ולא דרש כלל פרק הסתגלות שכן מנוע הדו"פ הגמיש מזכיר את אותן ביקורות "מנוע 3 פעימות" של KTM, אך עם המעבר למפה העדינה בספיישלים התוצאות על גבו היו טובות מאוד והתחושה המהירה מבלי שביצענו מבחן מקיף היא שהמנוע מרגיש זמין יותר מהמקובל. הוא פחות בועט סוסים החוצה למעלה בתקרת הסל"ד לטובת עקומה סבירה ושימושית יותר לאורך כל הטווח, מחירו המלא עומד על 75,900 ₪.

דגם ה-300 המרובע הוא האופנוע לכולם, גם לגרזנים וגם לעדינים, כפי שנאמר E1 עם בשר. כמובן שזה לא E1 עקב הנפח, אך המשמעות היא שרוכבי 250 סמ"ק מרובע יקבלו כאן אופנוע כלל לא מאיים, אך עם תוספת הכוח לה ייחלו מידי פעם כשפתחו את השואה למצערת האופנוע שברשותם. תגובת המנוע מהירה וחזקה מאוד במפה החזקה והקלות שבה המנוע הנ"ל מטפס ל-13,000 סל"ד מזכירה לא במעט את אופי מנוע ה-KTM350EXC (שמן הסתם חזק מהשרקו בעוד אי אילו סוסים). האופנוע שוקל רק 102 ק"ג, למעשה קל יותר ב-3 ק"ג מדגם הדו"פ באופן לא ברור, שכן בסיס הגלגלים הזהה עומד על 1480 מ"מ מציב הבדל אך ורק במשקל המנוע. הוא כן מרגיש קליל כשמורידים אותו לפרסה צפופה בספיישל, מרים את האף תוך כדי התאוצה ולא מאבד את הכיוון עם היציאה מהפניה. בדגם זה המפה החלשה באמת תהיה מבורכת עבור הרוכב המתחיל שיצליח לממש את חופן המצערת מבלי להרגיש מאוים יתר על המידה. בספיישלים וב"דוכים" לרוכב מקצועי אין מה לעבור למפה החלשה, אולי באנדורו הצפוף והקשה בסלעי היער, אך את זאת לא זכינו לחוות כלל. מחירו המלא עומד על 83,900 ₪.

 
 

 

 

 

 
 
זכויות שמורות  © לוי יצחק 2008. נבנה ע"י כתום בניית אתרים