עמוד בית  צור קשר  מפת אתר הפוך לדף הבית
חיפוש     
אודות קבוצת לוי יצחק פורום לוי יצחק מחירון בהנחה מילון מונחים נדל"ן התאם רכב לתקציבך Apartment Prices עתיקות

"מהיר? ועצבני!" TGB BULLET 125

 מהר? ועצבני! TGB BULLET 125
  

עם חזרת המותג TGB לישראל, יצאנו לבדוק את הקטנוע הראשון שהופשר להדגמות, דגם הבולט (קליע) הפונה לקהל יעד צעיר במחיר מפתה. הקוסמטיקה העצבנית כבר כלולה במחיר. למי שחשוב לדעת, חברת TGB קיימת מאז 1978, שזה שנה אחת לפני. שנינו בני 30 פלוס, כבר לא ממש בני "עשרה". אך לפני 10 שנים עלה לאקרנים הסרט "מהיר ועצבני" ומאז ועד היום, כלי רכב רבים, אופנועים, קטנועים ומכוניות קיבלו את ההשראה לעצב את כלי רכבם כאילו זה עתה יצאו ממרוץ רחובות מחתרתי כלשהו. ומה שהופך ללגיטימי בעיני קהל היעד, לבסוף יגיע אל שולחן השרטוטים. בכדי לעשות סדר בכותרת, נבהיר שהקטנוע בעיקר משדר מהירות, גם אם הוא לא המהיר בחבורה.

 
  

חברת קשר ימי, יבואנית טרקטורוני ארקטיק-קט ואופנועי הים של ימאהה שמה ידה על מותג טוב, מותג מוכר בתעשייה הדו-גלגלית בעולם כיצרן מערכות הינע ובעל רמת גימור גבוהה למוצריו. שאלתי את הקטנוע עם סה"כ 13 ק"מ צבורים תחת צמיגי הקטנוע, כאשר זעקת "חצר בית הספר!!!" נשמעה מכיוון פלסטיקת הקטנוע. הנעתי זריז, אור כחול נגלה לעיני על לוח שעונים קריא, ברור ויעיל ויצאתי לעיר הגדולה. לספוג תגובות. השליחים במעברי החצייה פעורי פה מתעניינים למחירו. "מה זה? חדש בארץ? אתה מרוצה?" אז עד כה הכל בסדר. אני די מרוצה, בחניות ליד מרכזי קניות בכרך העירוני עוברי אורח נורמטיביים המשיכו כהרגלם בעוד שצעירים עד גיל 20 בערך, סובבו ראשם ומעטם אף ניגשו למצוא אותיות המסגירות את מקורו בשביל לגגל (google) אותו באייפון. את מבחן קהל היעד הוא בהחלט עבר, בינתיים נחזור לרכיבה. תנוחת הישיבה ספורטיבית כשהישבן מונח גבוה והידיים האוחזות בכידון לא רחוקות בהרבה מהברכיים. לפתע אני מקבל דה-ז'ה-וו, ההרגשה הכללית מזכירה לי מאוד ג'ילרה נקסוס. התנהגות הקטנוע זריזה והחלטית, יש אחיזת כביש טובה מאוד והמרכב כולו משדר ביטחון. תנוחת הישיבה בשני הקטנועים, זהה לחלוטין, ההבדל הוא שקטנוע זה קטן וקל יותר. בלמי הקטנוע עובדים ממש טוב ולא הוטרדו מבלימת חירום שהתבצעה בגשם.

 

המכונה

המנוע החדש לחלוטין, לא התחיל ולא סיים הרצה. לכן את חייו הוא פותח בפולגז שאולי יעשה לו חיים קצרים, אך אולי לפחות מעניינים יותר. קשה לשפוט את כוחו של המנוע כיוון שביקר אצלנו בק"מ כה נמוך ועדיין לא נפתח, כי בזמן המבחן "חזק" הוא לא הרגיש. הסחיבה בסדר גמור, גם בשניים ה-GPS הציג על כביש מהיר 89 קמ"ש מקסימאליים וסה"כ למרות מידותיו הצנועות ממש בסדר לרכוב בזוג. הסקרנות גברה בי, שכן אינני מכיר את מותג TGB מקרוב. לצורך כך ניגשתי למוסך "קפה רייסר", מוסך שאינו קשור ליבואן ובלתי תלוי, רציתי לקבל חוות דעת מכונאי. מבדיקה מהירה קיבלתי חוות דעת משביעה רצון, לטעמו תחזוקת הקטנוע קלה מאוד ולא אמורה להיות יקרה, שכן מדובר במנוע מקורר אויר המוכר מדגמי סאן-יאנג וכל חלקיו חשופים לעבודה נוחה. אמינותם ידועה ומוכרת ומהצד הזה המוסך טען שזה יהיה קטנוע אמין מאוד ולטעמו

בעל הצלחה מרובה. כיוון שהמנוע חדש ואינו פתוח, חשנו בהחמצה מסוימת מהמבחן, שכן פרט לתמסורת המעולה, לא הרגשנו את המנוע בשיאו מבחינת תאוצה בעיקר. 

  

סביבת הרוכב

כפי שצוין תחילה, הקטנוע בהחלט פונה לחובבי העיצוב והקוסמטיקה, אלה לא יצטרכו להוסיף דבר. הכל שם, כולל רצפת המתכת, מדבקות הלחץ והאור הכחול בלוח השעונים. והאמת, הקטנוע נראה טוב ומשדר ספורטיביות. לשמחתנו שלדתו ומתליו מאמתים את מה שהוא משדר. תא המטען גדול ועמוק מספיק בכדי להכיל כל דגם של קסדה מלאה, מנגד פתיחת המושב מחייבת שתי ידיים שכן הוא נפתח מהסוויץ' בלבד ולא קופץ עם הפתיחה, הרוכב מחויב לפתוח את התא בידיים ריקות ולרוב זה מטריד. נוסף על כן פעולת הסוויץ' לא הכי ברורה ונוחה לשימוש. רמת הגימור סבירה, אך לא יותר.

  

 

 

 

 

סיכום

TGB אכן חזרו לשוק. בקרוב גם נזכה להכיר דגמים נוספים וגדולים יותר. המינוס נמצא בתא המטען שגרם לי מספר פעמים להניח את הקסדה על הארץ בכדי לפתוח אותו לכבוד אחסונה ותפעול הסוויץ' הלקוי. הפלוס הענק כאן הוא שמחירו של הקטנוע סה"כ 13,900 ₪, כמו מחיר של קטנוע שליחויות ספרטני. וככזה הוא מציע ערך מוסף של התנהגות כביש מעולה ובטיחותית ומראה ספורטיבי ואטרקטיבי מאוד בעיני קהל היעד הצעיר.  

   

טבלת טיפולים

טיפול 1,000

שמן גיר + שמן מנוע = 120 ש"ח

טיפול 3,000

שמן גיר + שמן מנוע = 120 ש"ח

טיפול 6,000

שמן גיר + שמן מנוע = 120 ש"ח

טיפול 12,000

שמן גיר + שמן מנוע + פלג + רצועה + משקולות = 391 ש"ח

* המחירים לפי מע"מ ואינם כוללים עבודה

 

 

  

   

 

מאפיינים

Bullet 125

מנוע

4 פעימות, צילינדר אחד, אוויר

הזנת דלק

קרבוראטור

נפח

124 סמ"ק

הספק- כ"ס/סל"ד

9/7000

התנעה

אלקטרונית חשמלית +רגלית

אורך

1896 מ"מ

רוחב

670 מ"מ

גובה

1155 מ"מ

משקל

118 ק"ג

תיבת הילוכים

אוטומטית- גיר רציף

צמיג קדמי

130/60-13

צמיג אחורי

130/60-13

בלם קדמי

דיסק

בלם אחורי

דיסק

מיכל דלק

6.8 ליטר

 

לתגובות: ofnoim@levi-itzhak.co.il

     
     

היה מעודכן! נדל"ן | רכב | אופנועים הצטרף לרשימת הדיוור
 
 
זכויות שמורות  © לוי יצחק 2008. נבנה ע"י כתום בניית אתרים